Amy'nin Radyosu

3 Eylül 2016 Cumartesi

Komedi Klasiği Olmaya Aday Bir Seri\ Kangoku Gakuen

İzlediğim animeler içinde en çok güldürenler listesinde kesinlikle ilk beşe girecek bir anime hakkında konuşalım 






Animenin Künyesi

Adı: Kangoku Gakuen / Prison School
Yapım Yılı/Dönemi: 2015 / Yaz
Bölüm Sayısı: 12
Tür: Okul, Komedi, Ecchi, Seinen
Yapım Şirketi: J. C. Staff
MyAnimeList Puanı: 8.06


Animenin konusundan bahsetmeden önce ilk ecchi hatta ilk hard doz ecchi incelemem olduğu için öncelikle ecchi türü hakkında fikrimi sunmak isterim:




Ecchi Japonca'da anlamı "sapık" olan Japonların çıplaklık ve cinsel öğeler içeren anime ve mangalarına dedikleri bir türdür. Ancak çok sık yanlış anlaşılan bir mesele var: Ecchi tüm cinsellik içeren, erotizm içeren seriler değildir. Başka bir deyişle her erotizm ya da cinsellik içeren seri ecchi değildir. Ecchilerde ana konu yanında okurun ya da izleyicinin ilgisini çekmek için kullanılan bir çıplaklık vardır.

Bana göre ecchiler ikiye ayrılır. Erotizm derecesine göre ecchiler ve konusuna göre ecchiler... Erotizm derecesine göre ecchiler ikiye ayrılıyor: Hard doz (borderline) ecchiler ve soft doz ecchiler... Hard doz (borderline) ecchiler ahlak, çıplaklık ve erotizm konusunda porno filmlerine kafa tutabilecek ecchilerdir anladığınız üzere. Ahlaktan kastım ensest ve harem ilişkilerin olduğu seriler yani. Bu gruba verilebilecek en iyi örnekler: High School DxD, KisxSis, High School of The Dead ve Seikon no Qweizer gibi serilerdir. Soft doz ecchiler yürürken kızın eteğinin altının görünmesi ve aşırı hatlı güzel organları olan karakterlerin bol olduğu ve ileri aşamaya gitmeyen serilerdir. Bunlara en iyi örnek: Great Teacher Onizuka, Midori Days, Fairy Tail gibi içinde fan service bulunan ecchilerdir.

Konularına göre ecchilere değinecek olursak konusuz ecchi dediğim şey animenin tek amacının izleyici kitlesini cinsellikle kendisine çekmek olan ecchi olmakta. Doğal olarak hard doz ecchiler bu gruba girer. Genelde sağlam bir konu ya da ecchi gibi baskın gelen bir türü yoktur. Mesela sadece ecchidir. Gelse gelse tür olarak yanına harem gelir. Konusu olsa da saçmadır. Mesela karakterin gücünün soma denilen kadınların memesinden çıkan hayat sütü ile arttığı bir seri konusu olan ama saçma olan bir seridir. Bu tür animelerin hitap ettiği izleyici kitlesi bellidir. KissxSis bu türe verilebilecek en iyi örnektir. Konulu ecchiler genelde ecchiyi komedi unsuru olarak kullanan ecchinin yan tür olduğu seriler olmakta. Soft doz ecchilerin hemen hepsi bu gruba girmekte iken sağlam ya da anlamlı konusu olan hard doz ecchi istisnaları da mevcuttur. Bu istisnalardan en bilindikleri Futari Ecchi'dir. Normalde cinsel organlar gözükse hentai türüne girecek kadar borderline olan bu seri konu ve işleyiş bakımından ciddi bir evlilik ve cinsel eğitim serisidir. Bana kalırsa DxD gibi seriler yerine daha ağır olsa da bu serinin izlenmesi belki hitap eden kesime cinsel hayat hakkında daha faydalı olabilir.

Hakkında konuşacağım Kangoku Gakuen serisi hard doz konusuz ecchiye girmekte. Ancak incelemeye hakkında bahsetmeye değer bulma nedenim kendi çapında olan aksiyonu ve cinselliği harika bir komediye dönüştürme başarısıdır.

Yazdık gene bir sürü writer pink mouse

Gelelim animenin konusuna:

Hachimitsu Özel Lisesi bir kız lisesi iken karma düzene geçmiş bir lisedir. İlk karma öğretim hayatında okula beş adet erkek öğrenci başlar. Tabii kız cennetine düşen bu beş genç bir gece kızlar banyosunu dikizlemeye kalkınca okulun Yeraltı Öğrenci Konseyi tarafından yakalanırlar.

Bu davranışın cezası konseye göre "okul hapishanesi"dir. Kural ihlalinde bulunan öğrenciler bu hapishaneye atılıp derslerini sınıfa girmeden bu yerde işlemekte ve çeşitli okul angarya işleri yaparak belirlenmiş sürede bu hapishanede kalmaktadır. Dolayısı ile bu beş genç hapishane cezasına çarptırılırlar. Ve çeşitli nedenlerle bu hapishaneden kaçmak istemekte bu da onları çeşitli aksiyon ve komedi durumlarına sürüklemekte.

İtiraf edelim acayip saçma bir konu  Ancak komedisi ve olayların gelişim şeması kesinlikle size animeyi bir günde bitirtiyor 

Başlıca gördüğümüz karakterlerden bahsedelim:

Baş karakterimiz Fujino Kyoshi




Kamiya Hiroshi gibi yetenekli ve tecrübeli seiyyusu tarafından canlandırılmış baş karakter aslında tipik harem serilerindeki öyle karıda kızda gözü olmayan bir sevdiğim olsun o da benim olsun havasında bir öğrenci iken spoiler sayılabilecek sebeplerle banyo gözetleme olayında baş karakter olup hapse atılır.

Aslında okul müdürünün küçük kızı Kurihara Chiyo'dan hoşlanmaktadır. Genelde başına ne geliyorsa onunla sözleştiği yerde ve zamanda buluşmak istediği için gelmekte. Özellikle Midorikawa Hana ile arasındaki olaylar kahkaha krizine sokmakta 

Wakamoto Shingo




Seride ufak tefek romantizm görebileceğiniz yerlerde romantizmin baş karakteri olmakta. Çeşitli yanlış anlamaların ortasında kalan ve ilerleyen bölümlerde büyük bir olayda erkek arkadaşlıkların sadakatini görebileceğiniz bir karakter.

Andou Reiji




Bu şişman arkadaş bir mazoşist  Bence kızların baş etmekte en çok zorlandığı karakter bu genç.

Morokuzu Takehito




Serinin otakusu. Cümlelerinin sonuna eklediği "gozaru" eki ile üç krallık otakusu olan bu karakterin figürlerle olan imtihanı iki dakikalık da olsa seriye ciddi bir dram katmakta.

Nezu Jouji




İtiraf edeyim kafasında kapüşonu falan insan altından acayip gizemli bir karakter çıkacak sanıyor. Ancak boğaz ülseri olan sürekli kan kusan karıncasever bir genç işte 




Yeraltı Öğrenci Konser Başkanı Kurihara Mari




Faşist denebilecek kadar feminist olan hatunumuz okul müdürünün büyük kızıdır. Baştan beri okulun karma düzene geçmesine karşıdır ve okulun tekrar kız lisesi olması için her türlü yola başvurabilir.

Kargalarla olan ilişkisi ilginç. Biraz doğaüstü bir tema katmakta kargalara hükmetmesi. Karga eğitmeni deyip geçelim 

Ek olarak göz rengine bayılıyorum admire2 onion head

Serinin en dikkat çeken hatunu Shiraki Meiko




Hatunda öyle bir oppai var ki sanırsın doğduğunda oppaiden ibaretmiş vücudu sonradan oluşmuş 
Aşırı atletik bir vücuda sahip tam bir jimnastik sporcusu. Tabii devasa memeleri bu sportifliği ile çelişmekte ama  Hiç devasa oppaili atlet gördünüz mü 

Hapse giren suçlularla en çok ilgilenen kırbaçlı hatunu avuç kadar olmayan mor kilodu ile bol bol görmektesiniz. Bir de aşırı terleme hastalığı ve Mari'ye olan düşkünlüğünden de bahsedelim.

Serinin manyağı Midorikawa Hana




Eteğin altına ilginç bir şey giydiğinden erkeklerin altını göremediği için ondan dayak yerken mutsuz olduğu çılgın takıntılı hatun.

Burada biraz spoilera gireyim: Hana hapishanedeki gençlere göz kulak olurken çişi gelir. Tuvalete gitmeye üşendiği için okulun arka bahçesine gider. O sırada dibine işediği ağacın başında hoş bir sebepten ötürü Kyoshi bulunmaktadır. Gördüğü şeyi görmezlikten gelmeye çalışır ama bir talihsizlikle ağaçtan Hana işerken önüne düşer ve bazı ayrıntıları görür 

Hana bu olaydan sonra şoka girer ve değişik bir takıntısı başlar. Aynı şeyi Kyoshi'den görüp intikam almak istemektedir. Bu da bir çeşit olaylar silsilesini başlatır ve kahkahalara girersiniz 




Son olarak serinin bana göre en orijinal karakteri Müdür Kurihara'ya değinelim:




İnsanlar yedisinde ne ise yetmişinde de odur lafının temsili örneğidir kendisi. Popo takıntılı bir sapık diyebiliriz. Daha doğrusu popoyu memelere tercih ediyor ve bunun çok antropolojik bir açıklaması var sjdhfdgljf ne alem adam ya 

Bir de her cümlesinin sonunu baskılayarak söylemesi çok ilginç  Koleksiyon yaptığı popo resimlerini gömmeye çalışması 


Velhasıl velkelam bu serinin ikinci sezonu gelir dostum super onion head Zaten acayip yarım bir yerde bitirdiler ve manga hala devam etmekte. Seriye ikinci sezon kesinlikle gelir. Hard ecchi içerdiği için anime kazancı da fazla diye düşündüğümden ikinci sezona umudum yüksek. Gelmeli de gülmeliyiz böyle 

Son olarak bu animeye başlama sebebim olan youtube'ta tesadüfen gördüğüm bir videoyu paylaşıp size veda ediyorum 



1 yorum:

  1. Komedisi güzel ecchisi daha bi güzel ama kendimi karakterlerin yerine koyduğumda baskıdan dolayı daraldığım bi animedir. Hana favori karakterim ama Mariyi daha çok beğeniyorum :D
    Ayrıca ecchi açıklamanı zevkle okudum, apayrı bi konu çıkarabilirmişsin ecchiyi anlatırken :D

    YanıtlaSil