Amy'nin Radyosu

12 Eylül 2015 Cumartesi

Kuragehime [Anime Tanıtım]





Ad: Kuragehime / Princess Jellyfish / Ahtapot Prensesi
Yıl: 2010
Bölüm Sayısı: 11
Tür: Komedi/ Josei
MAL Puanı: 8.27



Şimdi 1920'lerin Japonyası'ndan kalan bir adet ev düşünün: Amamizu-kan... ve bu evde yaşayan birbirlerini internetten bulmuş ilginç şeylere sapıkça bağlanmış 5 otaku bayan düşünün! Otaku diyoruz birbirlerini başka nerden bulacaklar  Makyajı geçtiniz bakımla ilgili her şeyden bihaber diğer kadınları tekdüzelikle yargılayan onlara tiki diyen yaşları 20 - 35 arası kız kuruları   Hemen tanıştırıyorum:

Baş karakterimiz Kurashita Tsukimi




Kendisi bir ahtapot otakusudur. Evet yanlış duymadınız :D Anime boyunca hemen her bölümde göreceğiniz annesi ile ilgili bir flashback nedeni ile ahtapotları sapık derecesinde çok sevmekte olan baş karakterimiz oldukça utangaç ancak her baş karakter gibi saf ve iyi yüreklidir.




Ev sahibesinin kızı Chieko



30 küsür yaşlarında olan evde kalmış kız kurusu yan karakterimiz bir Japon bebeği otakusudur.. Daha doğrusu en sevdiği şey mini kimonolar yapıp Japon bebeklerine giydirmek diyebiliriz. Chieko ile ilgili bir şey söyleyeceğim ama genel görüşlerimde yani az sonra :D



Üç Krallık Otakusu Mayaya



Shoujo hastası iseniz bu karakterin sesini ilk duyduğunuza aklınıza Koizumi Risa gelecek... Karakteri aynı seiyyu seslendiriyor :) Mayaya geçmiş çağlarda var olan (hayali de olabilir araştırmadım) üç büyük krallıkla acayip değişik ilgileniyor.. Karşılaştığı her olayı üç krallıkla ve generallerle bağdaştırması ayrı bir komedi.. Kız kafayı generallerle bozmuş yani :D Bana göre aralarındaki en ilginç otaku bu kız :)




Saçlarını kendisinden daha çok ön planda olan Banba



Bu küçük ve asosyalliğin dibine vurmuş karakterimiz bir Tren otakusu... Japonyadaki her trenin özelliğini, güzergahını ve geçiş saatlerini sorsanız bilebilir.. Küçük çocuklar gibi oyuncak trenleri mevcut :D Seride daha çok bonus saçları ile ön plana çıkmakta :D




Ve ayrı bir sapık: Jiji



Evet ismini aldığı gibi aynen... Kendisi jiji otakusu :D +65 yaş üstü sempatizanı karakterimiz aslında silik bir karakter ancak gittiği yerde gördüğü yaşlılara duyduğu sempati bizi güldürüyor :D




Evde yaşayan bir de altıncı karakterimiz var ancak onu hiç göremiyoruz :D Kendisi bir mangaka.. Çizimlerinden anladığımız kadarı ile yaoi çizeri :) Asosyallerin atası Mejiro Juon :D


Bu 5 otaku kızımız sessiz sakin bir hayat sürer... İnternetten kendilerine apartta kalacak ev arkadaşları arar (başvuranların arasında gayler bile mevcuttur : : : : : :D Tabi kendi aralarında kuralları da mevcuttur: Aparta erkek giremez. Tiki insanlar giremez! Tabi bu kural diğer ana karakterimiz Koubuchi Kuranosuke ile tanışana kadar sürüyor.



Şöyle ki: Tsukimi bir gece bir petshop önünde ahtapot severken.. Aynı akvaryuma konan fakat aynı ortamda yaşayamayacak olan iki ahtapot fark eder. Hayatı tehlikede olan ahtapotumuz Kurara (Tsukimi tarafından çoktan isim verilmiştir : : :D için mağaza görevlisi ile cesaret edip konuşmaya çalışır ancak abartı asosyalliğinden ötürü yanlış anlaşılır ve görevli tarafından hor görülür. Bu sırada uzun boylu pürüzsüz tenli güzeller güzeli tikilerin kraliçesi bir bayan tarafından yanlış anlaşılmadan kurtarılır. (Bu kişi Kuranosuke isimli baş karakterimizdir.) O günden sonra Kurara ve bizim genç güzel fıstık gibi karakterimiz Amamizu-kan kadrosuna dahil olur :)

Kuranosuke dönemin Japonya Hükümetinden muhafazakar bir bakanın çocuğudur. Her bölümde değişik saç renkleri ve giydiği değişik kıyafetlerle karşımıza çıkıyor :) Ayrıca bir çok bölümde Tsukimiye makyaj yapıp güzel elbiseler giydirerek adeta before after sahnelerine sebep olacağı için kendisini çok seviyoruz :) Seride Kuranosuke hakkında daha çok şey öğreneceksiniz. Spoiler vemek istemediğim için ayrıntıya girmiyorum :)






  

Seride eğlenceli bir çok yan karakter mevcut... Kısaca bahsedelim:


Koibuchi Shuu: Kuranosukenin ağabeyi.. Tek diyebileceğim şey: 30 yaşında bakir politikacı sekreteri :D Ayrıca bir kaç sebepten ötürü Tsukimi'nin ilk aşkı :D Aslında birbirlerinin ilk aşkları da neyse :D 






Gelelim animenin bana göre en ilginç karakterine : Hanamori Yoshio : Koibuchi ailesinin şoförü... Mercedes Benz 'den başka hayatında hiç bir şey olmayan bu karakteri anlamanız için tek bir sahne repliği yazacağım:
- Shuu ile ilgili bir bayan var. Onu araştırmanı istiyorum.
-Efendim siz benim patronumsunuz ancak Shuu benim çocukluk arkadaşım. Bunu ona yapamam
- Sana bir Mercedes daha alırım.
- Alo Sugimotsu chan. Ben Yoshio... Bir kızı araştırmanı istiyorum. Ayrıntıları buluşunca konuşuruz.
lol lupine lol lupine lol lupine




Inari Shouko: Serinin kötü kadını  Her işi vücudu ve cilvesi ile yapan bir iş kadını... Kızların deyimi ile "kariyerli tiki"  Seriye sonradan dahil olan karakterimiz seriyi josei türüne çeviren tek karakter diyebilirim... Inari'nin ortaya çıkmadan önceki bölümler seriyi basit bir shoujo kılarken devamı hafif josei'ye kaydırıyor.




Negishi Saburouta  Adam muhafazakar bir başbakan.. Ciddi bir politikacı Koubuchi kardeşlerin biricik dayısı : Ama kabuğunu kırdığınızda altından bu çıkıyor:





Genel görüş:

Seri erkeklere hitap etmiyor  benim gibi orta yaşlara doğru hızla ilerleyen bayanlar için biçilmiş kaftan... Ayrıca 11 bölüm az diyor mangasına doğru yol alıyorsunuz 
Seride tarz sahibi olmanın ve bakımlı olmanın kişiye özgüven verdiğini öğreten sahneler var tabi anlayana... Before-after sahneleri ayrıca hoş ama orda dikkatimi çeken daha önce bahsedeceğimi söylediğim bir nokta var: Seride otaku kızlardan ev sahibesi Chieko sürekli kimono giyiyor. Before- after sahnelerinde diğer tüm kızların kıyafetleri çıkarılıp hoş güzel kıyafetler giydirilirken Chieko'nun before- after'ı değişmiyor. Kuranosuke gerekçe olarak zengin ev sahibeleri kimono giyer tarzın gayet iyi diye belirtiyor ancak bunun sebebi mangakanın kimono gibi geleneksel bir kıyafetin çıkartılarak modern bir bayan kıyafeti giydirilmesinin modern kıyafetlerin kimonodan daha güzel algısı oluşturabileceğini düşünmüş olması.. Ya da direk kimonoyu üstün tutmak istemiş de olabilir brain smiley
Hızlı ilerleyip biten bir seri... Erkekleri bilmem ama bayanları sarıyor yani  Benim gibi önce çirkin kız sonra güzelleşiyor falan bu tarz olayları seviyorsanız tam size göre 
Ahtapotlar hakkında güzel şeyler öğrenebileceğiniz bir seri ayrıca 

İzleyecek olanlara iyi seyirler 

0 yorum:

Yorum Gönder